söndag 9 september 2007

RAPPORT GÖTEBORG

HUR EN HELG I GÖTEBORG BLIR LYCKAD?
Malin ska berätta. ..

MATERIAL:
En delvis krasslig, delvis kickass Clara
En bensin kåt kalmydiadrabbad? Pelle
En brunögd och nyslingad supersnygg Karin
En sexigt hes och kedjerökande Max
En textkunnig och håkan trogen Kricka
En skönsjungande och hett snaggad Musse
En BaccardiDisaLemon
En busig EdmonD- d

En fredagskväll
Ett liseberg
En HÅKAN
En burgerking
Ett hotell
En lång natt
En hotellfrukost
+ allt annat oväsentligt

HYPOTES:
8 barnsligt håkankära och storstadsovana norrköpingsspjuvers på vift..
och hur i helvete ska det här gå..?

GENOMFÖRANDE:
Allt började i fredags. 7 av 9 anländer till sveriges hjärta lite tidigare än mig och Clara. Detta beroende på att de tog morgontåget och vi lite mer morgontrötta och lata små människor tog skjuts av min mamma som ändå skulle ner till Göteborg. Dock i annat ärende än en håkankonsert.
Tågresan kan jag inte uttala mig om men jag kan tänka mig att den va mysig som bara den.
Bilresan kan jag knappt heller uttala mig om eftersom jag sov nästan 2/3 av vägen. stackas clara! hon fick sitta och lyssna på min otroliga lillbror som i detalj berättade om varje mål han gjort i varje match de senaste två åren.. roande.?

När även vi hade kommit fram möttes alla upp på en tvärgata från avenyn. Kramkalas.
Sen gick vi i samlad trupp mot hotellet som ligger ett stenkast från göteborgs i särklass bästa shoppinggata.
Vi blev tilldelade nycklar och bekantade oss med rummen. Jag, Clara och Karin stod för tjejrummet, SUCCÈ ;)
Disa fick (o)turen att sova med Pelle och Max. nått att lägga till på meritlistan om man överlever det utan sexuellatrakaserier!Resterande fick då stå för grabbrummet, Kricka, Eddi och Musse. (dom hade nog mysigt...)
Vi tog en power-shopping, en power-nap och en power-shower och sen va vi påväg mot vårt mål i knappt märkbar gångstil.
Har aldrig någonsin tagit SÅ lång tid att ta mig till lisebreg förut..... helt otroligt.
Väl där åkte delar av sällskapet karuseller, andra tog det lungt och tittade på folk och käka godis i väntan på Håkan.
Efter mer än en timmas väntan vid scen för bra platser så började han spela :)
Så jävla UNDERBAR konsert. sanslöst från början till slut verkligen! förutom ett undantag: Han avslutade inte med "nu kan du få mig så lätt". katastrof!
När allt va slut och vi hade sjungit ut den sista tonen, knuffats färdigt med de hopplösa emona, hoppat så mycket så fötterna värkte begav vi oss sakta men säkert tillbaka till hotellet.
Vi stannade till vid burgerking påvägen för att fylla på kaloriförådet och snacka skit.
källen avrundades inne på Max, Pelles och Disas rum som blev något av ett gemensamt grupprum. Deras trippeldubbelsäng va populär!
mycket skitsnack, mycket kill- vs. tjejsnack, blandat med skrattretande historier, mycket ironi och överdriv i överflöd och där har du våran kväll på hotellrummet ganska exakt. flammsiga och roliga som alla är så blev det riktgit mysigt där inne :) fin stämmning.

Dagen därpå vakande vi upp i god tid för att avnjuta den bästa stunden på dagen på det bästa tänkbara stället. Hotellfrukosten.
Pelle levde upp till förväntingarna han hade byggt upp om sig själv att han seriöst kan äta hur mycket som hellst. BRA JOBBAT!
Mätta, belåtna och i genomsnitt två kg tyngre tog vi hissen EN våning upp, packade ner vårt pick och pack och checkade ut.
Vi delade upp oss i olika shoppingsektioner beroende på vad man va ute efter och spenderade löradagen på stan.
ingen direkt världsomskakande shoppinglycka för någon tror jag men vad gör det :)
Den tågluffande delen av vår lilla grupp begav sig hemmåt till Norrköping runt 4 tiden. Med 10 minuter kvar till tåget och jag som gav dom hänvisningar om att tågstationen låg åt helt fel håll va det ganska tajt om tid.. (förlåt)
Men som allt annat så löste det sig ganska smärtfritt och de kom hem ordentligt!
Jag och Clara skannade av ytteligare ett par butiker innan vi gick hem och gjorde ett power-clothes-change och halvsprang ner till biopalatset för att få oss ett gott skratt tillsammans med GöteborgErik och GöteborgDaniel när vi såg filmen "underbar och älskad av alla. (och på jobbet går det också bra)".
En kvällsfika på det och lite obligatoriskt kvälls sms:ande somnade vi gott och oproblematiskt i min pappas gudomligt sköna säng!

Väckte Clara med frukost på sängen imorse. verkligen LYX måste jag säga.
Jag hade gått upp tidigare och sprungit ner på stan och köpte bröd och sen ställt mig och pressat apelsinjuice.
HELT FRIVILLIGT :) inte illa, inte illa. nästan lite stolt över mitt initiativ där.!
Vi blev hämtade vid 11 utanför porten och åkte alltså även bil hem. sköntskönt. Jag sov hela vägen. Igen.
That's it.

RESULTAT:
Över förväntan.
Världens mysigaste gäng och Håkan va GUD!
Det va inte sista gången :)

SLUTSATS:
Från början trodde jag inte att det skulle bli av. faktiskt.
Det va mycket snack men jag tänte "lite verkstad".. men där hade jag fel.
Därför tillägnar jag ett tack speicellt till Kricka och Karin som kom på idéen och såg till att alla va laddade och informerade (även om fel datum uppgavs från början, HAHA. skulle vart just snyggt om vi hade kommit till lisebreg och upptäckt att Håkan va igår!?)
Och självkart tack allaihopa som va med och gjorde den här helgen faktastikst rolig :)
PUSS!!

Inga kommentarer: